ITIL er den mest udbredte Best Practice metode inden for IT Service Management i verden. ITIL beskriver de processer, procedurer samt opgaver og tjeklister, som ikke er organisationsspecifikke. Metoden er leverandøruafhængig og skalerbar og kan derfor anvendes af enhver organisation. Alle IT-organisationer har gavn af at tage ITIL kurser, fordi det tvinger dem til at tænke over de forskellige processer som en del af en større helhed, uanset hvor stor den helhed måtte være. Du kan finde de rette ITIL kurser her: https://www.globalknowledge.com/da-dk/certificeringer/certification-training/axelos/itil
IT Infrastructure Library er baseret på de bedste erfaringer fra både den private og offentlige sektor. Med ITIL kurser vil din organisation blive understøttet af en omfattende kvalifikationsordning samt en lang række redskaber til implementering og evaluering.
Det kan I bruge jeres ITIL kurser til
Med jeres ITIL kurser kan i først og fremmest skabe en fælles platform for sprogbrug og begreber. Du har nok før hørt om, at alle brancher har sit eget sprog, og dette sprog er også med til at sørge for, at det er muligt at kommunikere mere præcist og effektivt. I IT-branchen er ITIL et fælles sprog, der har eksisteret i over 20 år. Derfor kan I ved hjælp af ITIL kurser sørge for at implementere et sprog og en fælles terminologi, som alle forstår.
Derudover sørger jeres ITIL kurser for at definere de nødvendige roller. På den måde kan I sikre, at fokus vil være på kundens ønsker og behov.
Der findes naturligvis rigtig mange andre grunde til, at I bør tage ITIL kurser i jeres organisation. Nu har jeg nævnt nogle af de mest bemærkelsesværdige grunde, som ofte også er grunden til, at organisationer vælger at tage disse ITIL kurser.
Byd velkommen til ITIL4
IT Infrastructure Library har haft adskillige opdateringer i metodens levetid. Det er snart 12 år siden, at ITILv3 blev lanceret, og nu er det tid til at byde velkommen til den næste opdatering. ITIL4 vil blive lanceret i februar 2019, og det forventes, at I kan tage ITIL kurser med fokus på ITIL4 hos Global Knowledge i slutningen af sommeren 2019.
ITIL4 reflekterer nye måder at arbejde på i forbindelse med den digitale revolution. Selvom Service Management, og i særdeleshed ITIL, stadig en meget vigtig værktøjskasse at have, så bør den integreres med ITIL4. Der er et særligt stort antal af nye og opdaterede teknologier, som Cloud, AI m.fl., som ITIL4 sørger for at integrere med det eksisterende grundlag.
Hvis din organisation allerede har taget ITIL kurser og er eksperter i ITILv3, er det måske på tide, at I starter med at se på, om ITIL4 er den rette løsning for jer. Og hvis ikke din organisation har taget nogen form for ITIL kurser… Ja, så se at komme i gang!