2018 – hvordan med CRM?

I en højdigital tidsalder som man må sige vi er i, er der ingen argumenter for ikke at bruge de redskaber, der er til vores rådighed. Hvis vi kan bruge computerkraft til at regne for og hjælpe os, vil det være at fortrække.

I en tid hvor tætte relationer også betyder mere end nogensinde før i erhvervslivet, er det vigtigt at dine kunder vælger dig, frem for dine konkurrenter.

SkyView CRM tilbyder et driftsikkert og effektivt CRM-system, der hjælpe dig med både kundehåndtering, projekt- og salgsstyring.

Med SkyView CRM kan du selv skræddersy dit CRM system, så det bliver det helt rette for dig. Har du det rette CRM system, så mindsker du dine muligheder for at glemme information om en kunde samtidig med at du optimerer dine muligheder for at skabe en tæt relation til kunder, og dermed får større chancer for at vedkommende placerer en ordre hos dig. Tætte relationer er vigtige som aldrig før i et marked præget af stadig højere grad af ordreproduktion – og for at kunne levere præcis det din kunde ønsker, skal du kende vedkommende.

 

håndtryk

 

Informationer nedskrevet i et CRM system er guld værd

Videndeling er blevet populært som aldrig for. Og det er ikke uden grund. Hvis vi kan dele vores viden – og bruge den – om et bestemt emne eller en kunde er vi bedre til at tage beslutninger, forhandle, bygge relationer, og sælge.

Hvis din kollega har en bunke informationer om en kunde, og han skriver dem ind i CRM-systemet samtidigt med at han kommer i besiddelse af dem, så intet går tabt, kan du altid tilgå dem, og bruge dem på den måde du finder optimal.

Hvis du kollega ikke har skrevet dem ind og du ad hoc får en opgave med en kunde og søger informationer hos kollegaen, er der store chancer for, at din kollega kan have glemt kunden.

Ikke nok med at kunde kan være glemt, kan informationerne også være gået tabt, og dermed fundamentet for et salg. En kunde gider så ikke bygge den samme relation med en afdeling 2 gange – så finder han nogle der værdsætter og husker oh respekterer ham. Han vil jo hellere købe med nogle der vil tilgodese hans ønsker – selvfølgelig til den rigtige pris.

Brug din kundeinformationer!

Når informationen er samlet i CRM-systemet – og det til stadighed bliver fodret – er det alpha og omega at bruge informationen. Hvis du spørger ind til hvordan ferien gik, hvordan fruen har det, hvornår tvillingerne skal begynde i skole, bliver kunden automatisk mere afslappet og glad og sænker paraderne. Vi kan som mennesker godt lide at snakke om os selv, og når vi bliver afslappede bliver der udsendt endorfiner i kroppen, som gør os glade. Når vi er glade, er vi også positive, og så er vi mere modtagelige overfor noget nyt, hvilket gør os mere tilbøjelig til at kaste os ud i noget nyt og ukendt.

Kropssproget i et kundemøde kan være afgørende for, hvordan du bruger din information. Hvis din kunde har et lukket kropssprog, kan det være en fordel i en pause at lede samtalen hen på noget personligt og privat, som kan få kunden til at åbne op og dermed gøre ham mere tilbøjelig til at prøve produktet og placere en ordre hops netop dit firma.

0 votes