Det må være en drøm for de fleste virksomhedsejere at ligge nummer 1 på Google, på de produkter eller services man sælger. Det er bestemt heller ikke en placering man kommer sovende til, så for dig som virksomhedsejer eller marketingansvarlig er det noget man skal investere penge i. Hvis du ikke er helt skarp til Google marketing, så er det en god ide at vælge at få et online marketing bureau til at hjælpe dig med diverse online strategier, da de har en god forståelse og en dyb viden inden for lige præcis dette. Hvis du selv forsøger uden at have den fornødne viden, så risikerer du at tabe penge på det i stedet for at vinde penge på det.
SEO – den langsigtede strategi
SEO (en forkortelse for Search Engine Optimization) er en gren inden for Google marketing, hvor man gennem arbejde med din hjemmesiden, arbejder sig langsomt og stabilt op på placeringerne. SEO er en meget teknisk svær disciplin for de utrænede, så her er det godt at få et eksternt marketing bureau på for at sikre sig at det bliver gjort ordentligt, og samtidig har en fast og sikker strategi. SEO er ikke arbejde der skaber resultater over natten, men gennem konsekvent og konstant arbejde med hjemmesiden kan man med tiden opnå en stabil og god placering på de søgeord man ønsker at rangere på.
Google Ads – gode og hurtige resultater
Google Ads er ligeledes en populær online marketing disciplin på tværs af alle online marketing aktiviteter. Med Google Ads kan du nemlig komme helt til tops på de søgeord du ønsker at rangere på – og så sker det lynhurtigt. Betalingen af Google Ads kan foregå på 3 forskellige måder: Du kan vælge at betale hver gang en person klikker på din annonce, hver gang 1000 mennesker har set din annonce eller du kan vælge at betale Google hver gang der er sket en konvertering på baggrund af din annonce på Google. Også her gælder det, at det er en god ide at få et eksternt marketing bureau til at hjælpe dig, så du kan få de mest effektfulde annoncer på Google.